SEO i strony produktów tymczasowo niedostępnych

John Mueller z Google podzielił się czterema wskazówkami dotyczącymi postępowania ze stronami produktów, które są chwilowo niedostępne. John Mueller z Google odpowiedział na pytanie w czasie spotkania w godzinach pracy dotyczące tego, co zrobić ze stronami internetowymi produktów, które są chwilowo niedostępne. Osoba zadająca pytanie chciała wiedzieć, jak zrównoważyć obawy dotyczące SEO z doświadczeniem użytkowników, którzy mogą nie lubić strony z niedostępnymi produktami.

Produkty chwilowo niedostępne i słabe wrażenia użytkownika. Wielu sprzedawców boryka się z problemami z łańcuchem dostaw i ma trudności z utrzymywaniem produktów w magazynie. Pokazywanie odwiedzającym witrynę strony internetowej pełnej produktów, które są chwilowo niedostępne, jest złym doświadczeniem użytkownika. Ludzie mogą opuścić tę witrynę i nigdy nie wrócić. John Mueller firmy Google oferuje przyjazne dla SEO rozwiązanie dla stron niedostępnych w magazynie.

 

Czy usuwanie stron niedostępnych w magazynie zaszkodzi SEO?

Osoba zadająca pytanie obawiała się, że usunięcie stron tymczasowo niedostępnych produktów może zaszkodzić ich pozycji w rankingu, gdy będą ponownie dostępne. John Mueller wyjaśnia, w jaki sposób Google ustala rankingi stron produktów niedostępnych, które są tymczasowo usuwane, a następnie przywracane, gdy znów będą dostępne. Zasugerował również różne sposoby obsługi stron internetowych produktów, które są chwilowo niedostępne.

Jak zrównoważyć User Experience i SEO?

SEO dla witryny e-commerce zadał następujące pytanie:

„Mój klient ma dość wyjątkowy problem, który jest aktualny. Zazwyczaj zalecam, aby jeśli produkt jest poza sezonem lub nie ma go w magazynie, zachowali adres URL i zamieścili informację dla użytkownika, kiedy produkt będzie dostępny. W związku z niedoborami w łańcuchu dostaw, firma ta doświadcza nadmiernej ilości tymczasowo niedostępnych produktów, co powoduje negatywne wrażenia użytkowników.

Chcą wyłączyć wszystkie adresy URL, aby klienci przestali narzekać na liczbę niedostępnych produktów w witrynie e-commerce. Oznacza to jednak, że ma to wpływ na ich adresy URL i SEO. Jak równoważymy doświadczenie użytkownika z SEO? “

Cztery sposoby radzenia sobie z niedostępnymi produktami online dla SEO

John Mueller zaoferował cztery wskazówki, jak poradzić sobie z problemem stron internetowych dla produktów, których nie ma w magazynie, w sposób, który nie wpłynie na wrażenia użytkownika i będzie zoptymalizowany pod kątem SEO również pod kątem Google.

 

1. Zostaw strony produktów w górę

Mueller zasugerował pozostawienie stron produktów bez zmian, ale użycie uporządkowanych danych Schema.org do poinformowania Google, że produkty są niedostępne, a kiedy będą ponownie dostępne, aby odpowiednio zaktualizować dane strukturalne.

Ta odpowiedź jest przydatna, gdy wiadomo, że tymczasowo niedostępny produkt będzie ponownie dostępny w magazynie.

John Mueller poradził:

„Myślę, że jest to zawsze trochę trudne, szczególnie w przypadku braku zapasów i chwilowego braku zawartości w magazynie. To jest coś, w czym najlepiej sprawdza się, gdy możemy zachować adres URL online w przypadku rzeczy naprawdę tymczasowych, w tym sensie, że jeśli adres URL nadal będzie indeksowany i zawiera dane strukturalne, poinformujesz nas, że ten produkt jest obecnie niedostępny. Wtedy możemy przynajmniej zachować ten adres URL w naszym indeksie i regularnie go odświeżać, aby jak najszybciej wychwycić tę zmianę dostępności”.

 

2. Nie zindeksuj strony i/lub odłącz ją

Następnym podejściem jest dodanie metatagu noindex do stron internetowych bez zawartości i/lub usunięcie wszystkich linków do stron.

Mueller wyjaśnił, jak to zrobić:

„Jednak jeśli zdecydujesz się nie zindeksować tych stron lub jeśli zdecydujesz się po prostu usunąć wewnętrzne linki do tych stron, to gdy ten stan zmieni się z powrotem, powinniśmy spróbować również to zrobić dość szybko. I staramy się zrozumieć te zmiany stanu za pomocą takich rzeczy, jak mapy witryn i linki wewnętrzne. Zwłaszcza jeśli dodasz produkt z powrotem, a potem nagle znów ma on linki wewnętrzne, pomoże nam to ponownie to odebrać”.

3. Jak przyspieszyć indeksowanie nowo dostępnych stron produktów?

Następnie Mueller zaproponował, jak przyspieszyć indeksowanie stron, które nie zostały zaindeksowane i/lub usunięte ze wszystkich linków. Podzielił się tą wskazówką:

„Możesz to trochę przyspieszyć, ostrożnie podchodząc do swojego wewnętrznego linkowania. A więc w szczególności… kiedy coś jest linkowane ze strony głównej, myślimy, że są one trochę ważniejsze i idziemy i dość szybko je wypróbowujemy. Jeśli dodasz te produkty z powrotem i jeśli dodasz link do swojej strony głównej mówiący, że te rzeczy nie są ponownie w magazynie, możemy to wziąć i powiedzieć, och, to wydaje się być ważną rzeczą. Trochę szybciej sprawdzimy te strony. Zobaczymy, czy są one rzeczywiście dostępne w magazynie, czy nie. Więc to jest rodzaj kierunku, w którym bym tam poszedł.

4. Zabezpiecz swoje SEO dzięki Google Merchant Center

Następnie Mueller zasugerował skorzystanie z Centrum Sprzedawcy Google, aby poinformować Google o produktach dostępnych w magazynie i niedostępnych, a także uzyskać bezpłatną ekspozycję w następujących witrynach wyszukiwania Google:

 

  • Zakładka Zakupy
  • Wyszukiwarka Google
  • obrazy Google
  • mapy Google
  • Obiektyw Google

Wszystkie powyższe są usługami związanymi z kontekstem, które Google oferuje użytkownikom korzystającym z ich aplikacji, które mogą wyświetlać produkty (bez opłat), gdy pojawia się sam kontekst.

Mueller wyjaśnił:

„Myślę, że również w odniesieniu do zapasów, a nie w magazynie, zwłaszcza jeśli chodzi o produkty, jedną rzeczą, którą możesz również zrobić, jest zabezpieczenie SEO wraz z Wyszukiwarką produktów. Jeśli więc prześlesz plik danych Merchant Center, możemy również wyświetlić te produkty w… nie wiem, jak to się nazywa… w pasku bocznym wyszukiwania produktów lub w reklamach na liście produktów. wiedzieć, jaka jest obecna nazwa. Tam też możemy pokazać te produkty. I możemy je tam pokazać na podstawie kanału. Więc niekoniecznie musimy ponownie indeksować poszczególne strony, aby je rozpoznać. Och, strona mówi, że jest w magazynie. Możemy po prostu rozpoznać w przesłanym do nas kanale, jak nagle zmieniła się dostępność, możemy to ponownie umieścić. Więc to są pewne aspekty. Z jednej strony, jeśli chcesz usunąć go za pomocą noindex lub po prostu usunąć wewnętrzne linki, to w porządku”.

Google może obsługiwać produkty niedostępne w magazynie

Ciekawym spostrzeżeniem, które podzielił się Mueller, jest to, że linki ze strony głównej informują Google, że strony, do których prowadzą linki, są ważne lub mają wysoki priorytet. Zasugerował dodanie linku z powrotem w magazynie ze strony głównej, aby Google nadało priorytet indeksowaniu i rankingowaniu tych stron, szczególnie jeśli były one przez pewien czas offline.